söndag 1 november 2009

Grattis lillebrorsan

Igår var jag på grekisk restaurang med familjen för att fira min lillebrors födelsedag. Han fyllde 25 år i fredags och det måste man ju självklart fira. Vi var sex personer; brorsan (så klart), mamma, syrran, svågern, jag och min brors kompis Henrik som också var med på ett hörn. Det blev mycket god mat, tokiga historier och skratt medan vi ämnena avlöste varandra.

Vi tog nog upp det mesta, allt från Barn Säger De Tokigaste Saker, till Min Chef Är En Klant och Vaktmästare Är Rätt Så Odugliga. Klantiga chefer och kollegor har brorsan många historier om, och eftersom både syrran, jag och Henrik (den "oduglige" vaktmästaren) jobbar i barnomsorgen så blir det en del barnhistorier också.

Efter att brorsan fått sin present (kontanter eftersom han är så jäkla svår att handla till) och vi hade avnjutit lite av det goda vitlöksbrödet, så kom äntligen maten. Det blev många smaskiga saker; grillspett, lammkotletter, Filet Mignon och stekt potatis i stora lass. Självklart hanns det även med en smaskig efterrätt, och bäst av allt - jag ska tillbaka dit igen på torsdag.

1 kommentar:

  1. Shit, vad sugen jag blir på grekiskt nu. Ska bli supermysigt att gå dit på torsdag med er mina goa kollegor:)

    SvaraRadera