söndag 29 november 2009

Vilken jäkla dag

Blev då alltså väckt klockan nio imorse för att sedan bli hämtad en timma senare med destination mot Ikea Bäckebol och några timmars shopping. Det blev en del smått och gott, en ny fönsterlampa till köket, lite kuddar till vardagsrummet och en ny klädvinda i form av en bläckfisk att ha i badrummet och hänga nytvättade underkläder och strumpor på. Till skillnad från tidigare besök på Ikea så spenderade jag inte så mycket.

Efter att ha släppt av syrran och gjort ett snabbt stopp för att köpa middagsmat, så åkte brorsan och jag hem till mig och åt en jättegod middag med kyckling Tikka Masala och nudlar. Sedan tänkte jag sätta upp mina adventsljusstakar och brorsan erbjöd sig att dammsuga - och efter det så var det lika bra att fortsätta så jag vattnade blommor, städade köksbänkar och spisen och skurade badrummet tills det nästan dog av chocken.

Efter att vi satt upp min nya kökslampa (inköpt på Ullared i somras) så var det det skönt att sätta sig ner i soffan som fått nytt överdrag, och kolla på ett par filmer. När vi båda började gäspa så beslutade vi oss för att bryta upp. Imorgon kommer han och syrran hit och vi ska gå på promenad, allt en del av brorsans nya plan att få sina lata systrar i form. Det ska bli kul att promenera men resten av planen vet jag inte vad jag tycker om...

Brorsan sa nämligen "när det börjar kännas för lätt att gå så kan vi börja jogga", varpå jag och syrran meddelade att springa det gör man bara om man blir jagad av en galen mördare eller våldtäktsman. Men brorsan verkar övertygad om att vi ska bli lika hurtiga som han och så småningom ge oss ut och springa. Riktiga löprundor. Regelbundet. För att vi gillar det! Herregud, det är ju som att han inte känner oss alls.

Men det ska bli skönt att få komma ut och röra på sig och sällskapet är ju inte så dumt det heller, det är sällan vi hinner umgås alla tre. Dessutom behöver jag få motionera lite, jag känner att jag lagt på mig en del och försöker lista ut vad det kan bero på för jag har inte gjort något annorlunda än tidigare. Äter likadant, rör mig likadant. Min gissning är att detta är ännu en spännande bieffekt av mina vakenhetspiller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar