söndag 8 november 2009

Ja? Nej? Kanske?

Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med vaccinering (behöver jag förklara vilket vaccin jag menar?). Jag har hört både jag och nej, av många olika anledningar. Ett tag lutade jag åt att ta vaccinet, sedan att jag inte skulle ta det och så tillbaka till ja igen. Till sist tyckte jag att det blev för många olika svar att jag helt enkelt kör på samma linje som alla andra år, nämligen att inte ta vaccinet och blir jag sjuk så blir jag.

Lite influensa har ju ingen dött av - i alla fall inte av enbart influensa - så jag känner mig relativt säker på att jag kommer överleva även om jag får ligga till sängs i en vecka eller två. Jag lär väl bli tokig om jag får influensan, att vara hemma och dra benen efter mig är inte min grej. Men än så länge mår jag bra, har inte ens känt av den årliga förkylningen jag brukar drabbas av så jag håller tummarna, tar i trä och peppar, peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar