lördag 7 november 2009

Upp och ner

Idag har inte varit en bra dag. När jag vaknade mådde jag helt okej men sedan rasade humöret ner i skorna och jag kände mig bara otroligt deppig och fylld av en lätt panikångest. Sedan blev det lite bättre, lite sämre, lite sämre igen, lite bättre - och så vidare, och så vidare. Har varit över hela spektrat idag, allt jag inte gjort är att gapskratta eller störtgråta. Har haft några glada stunder men mest har det känns jobbigt och ångestladdat.

Jag kan inte vara säker men jag tror det är mina vakenhetspiller som gör att jag mår dåligt, i samband med att jag varit ensam hela dagen utan nästan någon som helst mänsklig kontakt. En kompis ringde nu på kvällen och vi pratade en bra stund om både ditt och datt så nu känner jag mig nästan helt normal igen. Förhoppningsvis kommer de senaste dagarnas tunga känslor att ge med sig och jag mår bättre på måndag.

Nu lyssnar jag på musik och det gör också underverk. Har satt min Rammstein-samling på slumpmässig blandning och har både tunga låtar och ballader i en härlig mix. Jag gillar verkligen Rammstein, de lyckas både göra stenhårda låtar och underbara ballader (tyska kan vara ett riktigt vackert språk). Men det jag gillar bäst med dem är att de aldrig blir för mjuka, och det behöver jag när jag känner mig lite nere och deppig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar