tisdag 21 juli 2009

Åka hem till Harry

I eftermiddag åker jag hem till min egen lägenhet, min egen säng, mina egna saker, och framför allt, mina egna katter som jag saknat. Igår tog jag det lugnt hela dagen, vilade både kropp och själ innan Tez och jag gick på bio på kvällen. Vi såg den senaste Harry Potter-filmen som jag tyckte var riktigt bra även om de säkert utelämnat mer än halva bokens innehåll från handlingen. Filmen var definitivt mindre rörig.


Jag tycker det är ett gott tecken när publiken skrattar sig genom halva filmen och sitter i total tystnad under den andra halvan medan de håller andan. Dessutom så bjöds det på en del gälla flick-skrik när de dök upp ur den läskiga sjön i grottan... Men ni får väl se filmen själva om ni inte redan gjort det, eller än bättre, läs böckerna för det är de väl värda. Själv håller jag på och läser Halvblodsprinsen för andra sommaren i rad.

Så där är en sak till jag ser fram emot med att komma hem, så att jag kan fortsätta läsa min bok som jag lämnade hemma eftersom den är för stor och tung att ta med på resa. Det blev pocketböcker på resan istället, tre stycken och jag läste två och en halv innan jag var hemma på svensk mark igen. Ja, jag är ju inte direkt en partynisse som ni kanske förstår så det fanns tid att läsa. Men mer om resan (och bilder!) när jag är hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar