torsdag 9 juli 2009

Resfeber

Nu kommer resfebern smygande, men inte inför resan ner till Spanien utan inför bussresan ner till Göteborg om ett par timmar. Jag blir alltid sådan här, så fort jag ska åka någonstans och måste bya bussar. Tänk om jag missar bussen, eller den är försenad så att jag inte hinner med anslutningsbussen. Tänk om det inte finns några pengar på busskortet och jag glömmer att ta ut pengar innan jag ska köpa biljett.

Nu vet jag ju så klart att allting kommer gå bra. Jag har pengar i plånboken till biljetten, bussen jag ska åka ner till Göteborg åker inte förrän 20 minuter efter att bussen här hemifrån kommer till hållplatsen så jag har gott om tid att köpa min biljett, och sedan är det raka vägen ner till Göteborg där jag kommer möta upp med Tez på busstationen. Men trots att jag vet allt detta så är den ologiska delen av mig ändå nervös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar