torsdag 2 juli 2009

Varmt och skönt?

Just nu vet jag inte om jag ska tycka det är varmt och skönt, eller äckligt och svettigt. Kanske är det lite av båda nu i värmen. Kvällen tillbringades i alla fall på uteserveringen vid Slusscafét här i stan. Det blev en räkmacka och sedan glass, ungefär som en Banana Split fast utan bananen. Det var supergott och som vanligt var det trevligt att träffa alla, även om huvudet kändes rätt tungt där i värmen när det inte fläktade.

Emellanåt kom det en liten vindpust och det var verkligen underbart även om det även blev lite svettigt när det inte fläktade. Men jag bryr mig faktiskt inte så mycket om värmen eller obehaget för jag vet att det är en värme och ett obehag som de allra flesta upplever. Det är inte MS-relaterat, vilket mycket annat oftast är. Nej, på somrarna får jag faktiskt vara precis som alla andra, precis lika svettig och varm och gnällig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar