fredag 3 juli 2009

Nya grejer

Första dagen på semestern har flutit på lugnt och fint. Jag försökte installera The Sims 3 men mitt grafikkort stödjer inte Pixel Shader och fanskapet är integrerat med moderkortet så jag vill helst inte tänka på hur det hela ska lösas. Fast å andra sidan, det kanske är dags för en ny "burk" ändå. Jag skulle inte tacka nej till en lite större hårddisk så att jag slipper tänka lika mycket på vad jag installerar och hur mycket plats det tar.

Jag har ju den externa hårddisken visserligen, men den börjar bli full den också. Förut var jag inne på Dells hemsida en sväng, bara för att kolla vad en ny burk kan tänkas gå på (med det grafikkort jag behöver) men ska kolla runt mer på andra ställen. Imorgon ska jag iväg en sväng med brorsan så kanske tar och tittar in på Siba och ElGiganten då - också kan han tala om för mig vad dum jag är som vill ha en ny dator för ett spel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar