torsdag 9 juli 2009

Försäkringar

Jag ringde till mitt försäkringsbolag för att (äntligen) hör lite vilka ersättningar jag har rätt till efter att jag fått min diagnos. Allting gick bra ända tills kvinnan jag pratade med behövde konsultera en kollega som inte var där så hon skulle ringa upp mig. Det var för en halvtimma sedan och jag börjar känna mig otålig. Funderar på om ag ska ringa tillbaka och se om jag kan få tag på henne igen, men kanske ska vänta.

Jag tänkte ge det i alla fall tio minuter till och sedan så ringer jag upp igen. Jag har inte hela dagen på mig att sitta här och vänta trots allt. Dessutom så had jag tänkt ringa försäkringsbolaget jag har genom jobbet för att höra lite med dem också. Enligt båda företagens hemsidor så ska jag ha rätt till ersättning men jag fattar inte allt som står i deras broschyrer och det är ju alltid bäst att prata med någon direkt.

Idag mår jag förresten mycket bättre än jag gjorde igår. Har inte alls ont längre även om det var svårt att somna igår för det gjorde så vansinnigt ont i armen och i höfterna. Men jag somnade till sist och sov rätt så bra, även om jag vaknade säkert fem eller sex gånger under natten för att det värkte så förbannat i armbågen - och sedan ett par gånger till för att jag var tvungen att gå på toaletten fram på morgonkvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar