torsdag 30 juli 2009

Dagarna rullar på

Idag mår jag nästan oförskämt bra, både i kropp och själ. Den där tunga känslan som förföljt mig de senaste dagarna, tankarna på ett liv med en sjukdom och känslan av att ingenting är roligt för tillfället - den känslan är nästan helt försvunnen nu och jag mår så mycket bättre. Just nu sitter jag här och funderar på vad jag kan ta mig för idag, något produktivt, men inser att det finns inget att göra, allt är redan gjort.

Lägenheten är fläckfri från golv till tak, disken är redan rengjord och inställd i skåpen, tvätten är tvättad och upphängd. En katt ligger och sover, den andre sitter ute på balkongen och tittar på fåglarna i trädet utanför - och jag sitter och äter frukost och tror att jag kanske har orken och lusten att vara lite kreativ idag. Ikväll är det dags för sprutan... och nu kändes måndagen så mycket närmare. Inget mer planerande nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar