torsdag 30 juli 2009

Nedtrappning? Ja, kyss mig

I början av veckan tänkte jag att jag skulle vänja mig av med mina dåliga semestervanor med att gå och lägga mig klockan två på natten och inte gå upp förrän klockan är tio på förmiddagen. Jag tänkte jag skulle trappa ner, få och lägga mig tidigare och tidigare, samt stiga upp tidigare och tidigare. Nu är det torsdag kväll och det där med nedtrappning kan jag nog glömma. Har inte lagt mig tidigt en enda kväll.

Som varje år när semestern är slut så lär väl kroppen få sig en otrevlig överraskning när det än en gång blir dags att gå upp klockan sju på morgonen. Som tur är så innebär mitt nuvrande schema att jag oftast börjar vid ungefär samma tid i alla fall, så att jag slipper hattandet med att börja sju en dag, åtta nästa och tio den tredje. Så det ska nog gå bra att vänja sig vid att gå upp på morgonen igen, även om det nog lär ta emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar