måndag 2 januari 2012

Att-göra-lista

(Saker jag gjort i fetstil)

1. Startat min egen blogg
2. Sovit under stjärnorna
3. Spelat i ett band
4. Besökt Hawaii
5. Sett en meteorskur
6. Gett mer än jag har råd med till välgörenhet
7. Besökt Disneyland/Disney World
8. Klättrat i berg
9. Hållit en bönsyrsa i handen
10. Sjungit solo - inte på scen men i duschen
11. Hoppat bungeejump - ibland får jag för mig att jag skulle vilja pröva
12. Besökt Paris
13. Sett ett åskoväder över havet
14. Lärt mig själv något från grunden - lärt mig olika målningstekniker på egen hand
15. Adopterat ett barn
16. Haft matförgiftning
17. Gått hela vägen till toppen av Frihetsgudinnan
18. Odlat mina egna grönsaker - odlat potatis och morötter med barnen på jobbet
19. Sett 'Mona Lisa' i Frankrike
20. Sovit på ett nattåg
21. Haft kuddkrig
22. Liftat
23. Varit hemma från jobbet utan att vara sjuk
24. Byggt ett snöfort
25. Hållit ett lamm
26. Badat naken
27. Sprungit ett marathon
28. Åkt i en gondol i Venedig
29. Sett en solförmörkelse
30. Sett en soluppgång eller solnedgång
31. Slagit en home run
32. Varit på en kryssning - räknas en resa till England?
33. Besökt Niagarafallen
34. Besökt mina förfäders födelseplats - hur många generationer tillbaka?
35. Besökt ett amishsamhälle
36. Lärt mig själv ett nytt språk - jag skulle vilja lära mig själv spanska
37. Haft tillräckligt med pengar för att känna mig tillfreds
38. Besökt Lutande Tornet i Pisa
39. Klättrat på en klättervägg
40. Sett Michelangelos 'David'
41. Sjungit karaoke
42. Sett gejsern Old Faithful få ett utbrott
43. Betalat för en främling på restaurang
44. Besökt Afrika - varit i Marocko
45. Promenerat på en strand i månsken
46. Åkt ambulans
47. Blivit avbildad av en konstnär
48. Djuphavsfiskat
49. Besökt Sixtinska Kapellet
50. Åkt hela vägen upp i Eiffeltornet
51. Snorklat
52. Kysst någon i regnet
53. Lekt i leran
54. Varit på en drive-in biograf
55. Medverkat i en film - gjorde och var med i en film på mellanstadiet i alla fall
56. Besökt Kinesiska Muren
57. Startat ett företag
58. Tränat kampsport
59. Besökt Ryssland
60. Arbetat på ett härbärge
61. Varit med i scouterna - var med i juniorerna som barn
62. Sett valar
63. Fått blommor utan att fira något
64. Gett blod - får inte lämna blod på grund av min MS
65. Hoppat fallskärm
66. Besökt ett koncentrationsläger
67. Inte kunnat betala en räkning pga för lite pengar på kontot - bara en gång som tur är
68. Flugit helikopter
69. Sparat en favoritleksak från barndomen
70. Besökt Lincolnmonumentet
71. Ätit kaviar
72. Sytt ett lapptäcke - ingen avancerad kreation
73. Besökt Times Square
74. Besökt Everglades (träskområde i Florida)
75. Blivit avskedad från ett jobb
76. Sett vaktbytet i London
77. Brutit ett ben - bara lilltårna, vid tre olika tillfällen
78. Åkt motorcykel
79. Besökt Grand Canyon
80. Publiserat en bok
81. Besökt Vatikanen
82. Köpt en sprillans ny bil
83. Besökt Jerusalem
84. Varit med på bild i tidningen - gruppfoton för diverse skolaktiviteter
85. Läst hela bibeln - inte hela men jag har läst en hel del
86. Besökt Vita Huset
87. Dödat och tillagat ett djur
88. Haft vattenkoppor
89. Räddat någons liv
90. Suttit med i en jury
91. Träffat en kändis
92. Varit med i en bokklubb
93. Förlorat en närastående
94. Fött barn
95. Besökt Alamo (missionsstation i Texas)
96. Simmat i Stora Saltsjön (USA)
97. Varit inblandad i ett rättsfall
98. Ägt en mobiltelefon
99. Blivit stucken av en geting
100. Ridit på en elefant

2 kommentarer:

  1. Du har ju trots allt fixat en hel del bra saker på den där listan! Fortsätt så!

    SvaraRadera