söndag 22 januari 2012

Dansa, dansa, dansa!

Ögonfransarna är fortfarande svarta av mascara för jag har inte orkat tvätta av sminket ännu. Mina tår är fortfarande kalla efter att ha gått från bilen till min ytterport för jag kom alldeles nyss hem. Ikväll har jag varit med min syster och svåger, lyssnat på alldeles för hög musik och fått ögonkontakt med en och annan snygging. Jag anser det faktiskt vara en framgång när jag går ut på ett dansställe och ingen bjuder upp mig för jag kan inte dansa.

Min syster har förgäves försökt lära mig både line dance och bugg (vilket var kvällens val) men jag får det helt enkelt inte rätt. Det finns även en liten möjlighet att jag ger upp alldeles för lätt för i början när jag tränade var det vissa rörelser jag hade svårt att få rätt men nu känns de helt naturliga. Jag kanske ska se om jag kan få min syster att ge det hela ett nytt försök och den här gången inte ge upp förrän jag faktiskt kan snurra runt på dansgolvet.

För det ser ju så himla roligt ut och jag vill verkligen dansa. Det jag vill undvika är att trampa på någon stackare eller helt döda deras kärlek till dansen genom att vara mitt okoordinerade och lätt klumpga själv. Lyckligtvis finns det andra danser jag kan göra, de där som inte har bestämda rörelser, när man rör på fötterna och svänger med höfterna. Den sortens dans är jag riktigt bra på trots att jag inte kan hålla takten.

1 kommentar:

  1. Jag kan tyvärr inte dansa längre på grund av att jag har problem med benen. Kan klara en eller annan "styrdans" till lugn musik. Blir jag uppbjuden tackar jag ändå nej eftersom det känns tokigt att kanske bara dansa en dans och sen nobba. Förr tyckte jag det var jätteroligt att dansa :-)

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera