måndag 9 januari 2012

Nyårsafton i repris

Äntligen kom den, den efterlängtade snön, det vita fluffiga täcket som breder ut sig över min hittills gråtrista och regntunga vintervärld. Den första snön föll på eftermiddagen medan jag låg och sov ett par timmar efter jobbet. Det andra snöfallet, det som fortfarande håller på, började falla medan jag tränade. Jag kom helt av mig och istället för att stretcha och sträcka så började jag steppa omkring med lyckliga små glädjeskutt och lyckotjut.

Fast jag var snart på rätt spår igen, avslutade min träning och slängde in en matlåda i micron eftersom jag var alldeles för lat för att laga någon mat idag. Medan micron surrade i bakgrunden så stod jag lyckligt suckande vid mitt köksfönster och tittade på snön - och just precis då small det till och fyrverkerier lyste upp himlen och det kändes nästan som nyårsafton igen. På riktigt den här gången, med snö och kyla och allt som är underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar