lördag 10 oktober 2009

Bugg och körlektion

Idag har det handlat om att lära sig. Syrran kom hit och vi möblerade om i vardagsrummet innan vi började med min danslektion. Bugg står på schemat och det gick väl relativt bra men jag har nästan ingen taktkänlsa så det blir till att öva grundstegen på egen hand och försöka hitta rätt takt. Efter danslektionen blev det körlektion istället, vi hittade en stor tom parkeringsplats och sedan fick jag träna på det här med koppling.

Jag kan säga redan nu att det kommer nog ta ett par gånger innan jag får koll på det här med kopplingen, men i övrigt gick det faktiskt rätt bra - så snart jag slutade få kärringstopp. Jag släpper nog upp kopplingen en aning för snabbt... Men som sagt, det gick ändå bättre än förväntat och jag börjar nästan bli lite sugen på att börja ta körkort nu. Men sedan är det ju det här med tiden och orken, ingetdera vilket jag har särskilt mycket av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar