fredag 2 oktober 2009

Djupsömn och djurfoder

Äntligen är det helg och jag har sovit i två timmar och känner mig nästan helt normal, om än med en lätt huvudvärk. Sista timmarna på jobbet var som tortyr, jag fick tvinga inte bara hjärnan att fungera utan även resten av kroppen. Den sista timman var det en kraftansträngning bara att hålla ögonen öppna, gå i en rak linje och inte fall omkull - och då gick jag ändå hem en hel timma tidigare än det var tänkt.

På vägen hem gick jag förbi en madrass som någon slängt och tyckte den såg väldigt mjuk och skön ut, men lyckades hålla mig på fötter en stund till. Väl hemma bestämde jag mig för att stänga av mobilen ocg dra ur telenjacket, men innan detta hann göras ringde det en kille från en djurpark - jag var rätt snurrig vid det laget så vet inte om det var Borås Djurpark, eller Nordens Ark, bara att det handlade om foder till djuren.

I vanliga fall säger jag prompt nej när det ringer folk och vill sälja grejer eller ge erbjudanden eller vad det nu kan tänkas vara. Men att donera 200 kronor till djurens vinterfoder kan jag tänka mig att göra, precis som jag donerat pengar till cancerforskning och liknande förr. Efter det samtalet var jag i alla fall redo för sängen och sov som en stock i två timmar. Nu är jag lite mer redo att möta resten av helgen med vaken blick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar