lördag 17 oktober 2009

I städtagen

Finns det något värre än att städa ur garderoben och inse att man har kläder därinne som är tio år gamla, kläder som man glömt bort att man hade, kläder som är för stora eller för små - och sedan blir det ännu värre när man börjar städa bort kläder man vet att man aldrig kommer ha på sig igen och det slutar med två proppfulla papperskassar. Ja, okej, det kanske inte verkar som mycket, men det är mestadels tunna kläder så ni kan tänka er.

Nu är jag dessutom helt slut vilket gör mig lite irriterad. Man tycker ju att man ska kunna plocka ut kläder ur garderoben och byrån, och stoppa ner i kassar, utan att bli utmattad på kuppen. Förhoppningsvis är det bara tillfälligt för jag har inte tid att vara trött idag. Om en timma eller så ska jag iväg och handla med min kära mor och bror, och ikväll blir det kinamat och biljard - men just nu ska den rena tvätten hängas på tork.

1 kommentar:

  1. 10 år gamla kläder, :-) i min garderob får man vara imponerad om man hittar något som är nyare än 10 år :-)

    SvaraRadera