söndag 25 oktober 2009

Dagen efter

Nu har jag varit vaken i ungefär en halvtimma, vilket är rätt illa med tanke på att det vid den här tiden igår, var en timma senare - om ni förstår vad jag menar. Det här med vintertid och sommartid kan bli förvirrande när man är mitt i bytet. Men i alla fall, vad ni än tror så beror inte den sena uppstigningen på mitt alkoholintag från gårdagens fest, utan på den hemska smärtan i armen som gjorde att jag somnade först sju imorse.

Jag kände det redan igår kväll på festen, att det värkte lite i axeln och ner i bröstkorgen på höger sida. Men det var inte så farligt och det var inte förrän jag kom hem som jag började känna av värken i armbågen också. Efter det blev det bara värre och när jag gick och la mig kunde jag inte somna på grund av smärtan, det högg och strålade och bultade i hela armen från axeln ner till handleden och det gick inte att ignorera och bara sova.

Till sist, efter att ha vridit och vänt mig i nästan en timma, tog jag två värktabletter och försökte strunta i min stackars lever som ska hantera både alkohol och tabletter. Men det gick ändå inte att somna och smärtan ville inte ge med sig, så efter ytterligare ett par timmar så tog jag två tabletter till - utan resultat. Inte heller hjälpte det med havrekudden draperad över axeln och ner längs armen till armbågen, även om det underlättade lite.

Men så till sist, vid sju imorse, så orkade nog inte min kropp med att vara vaken längre och jag måste ha slocknat för sedan minns jag inget förrän klockan var tio och jag vaknade till. Men eftersom jag fortfarande var väldigt trött så somnade jag om direkt igen och sov som en stock tills klockan nästan var ett på eftermiddagen. Armen känns bättre men det värker fortfarande i axeln och jag har konstig träningsvärk i lårmusklerna...

1 kommentar:

  1. Låter inte kul. Vet du vad det beror på?

    Det går en ganska stor nerv ner genom kroppen vid axlarna. Jag har själv haft problem med den en gång och det låter lite som dina symtom. Tror jag hade spänningar i kroppen som gjorde att den kom i kläm. Lite massage några ggr i en vecka löste upp skiten.

    Om det skulle vara detta så är det definitivt inte spritens fel. Den borde få dig att slappna av ;)

    Hoppas du hade en trevlig fest ändå och krya på dig!

    SvaraRadera