söndag 4 december 2011

Beroendeframkallande

Exakt hur snabbt kan man bli beroende av träning? Jag har ju bara tränat regelbundet på allvar i så där en vecka nu men jag har ändå gått hela dagen idag och känt att jag verkligen VILL träna. Däremot har jag stått emot frestelsen eftersom jag tycker att fyra dagar i veckan är tillräckligt just nu och jag ska ju ändå träna imorgon. En vilodag då och då kanske är bra att ha men nästa vecka ska jag nog ändå träna på söndag också så kan mina vilodagar vara tisdagar och torsdagar. Det här med träning är minst lika beroendeframkallande som choklad!

2 kommentarer:

  1. Fast inte lika gott, men man mår bättre efteråt =)

    SvaraRadera
  2. Jag har en gång hört att det tar 21 dagar att skapa en ny vana men beroenden kan ibland gå fort att få ;-) Tyvärr har jag själv slarvat ganska rejält med min träning den sista tiden...

    SvaraRadera