torsdag 15 december 2011

I natt, i natt

Det blev till sist inte den där känslan av att vara småförkyld som höll mig hemma utan istället en natt av svettningar, kräkningar och ingen sömn. Eller ja, det är inte helt sant för jag sov fram till klockan halv två på natten då jag vaknade av en obestämd känsla som väldigt snabbt blev väldigt bestämd. Magkatarr! Efter det tillbringades resten av natten med att försöka kräkas i flera timmar utan större framgång innan jag till sist lyckades fram på småtimmarna och magen började göra lite mindre ont även om den inte var helt bra.

När jag ringde till jobbet i morse vid sju-tiden för att säga att jag måste stanna hemma idag var jag helt utmattad och så trött att jag knappt kunde hålla mig på benen. Jag somnade en timma senare när magen hade slutat göra ont och jag inte längre var illamående och sedan sov jag som en död fram till klockan elva. Någon frukost blev det inte men väl en promenad till brevlådan för att lägga på mina julkort eftersom jag insåg att de ska vara ivägskickade senast imorgon och jag vill ju att de kommer fram innan jul.

Nu, nästan fem timmar efetr att jag vaknade, känns magen äntligen bra nog för att jag ska våga peta i mig riktig om än väldigt snäll mat. Det får bli soppa och smörgåsar för något annat vågar jag mig inte på. Det är inte bra att hoppa över måltider så som jag gjort idag men jag kan verkligen inte tillbringa ännu en sömnlös natt i fruktansvärda smärtor och ju mindre (och snällare) mat jag äter desto bättre. Imorgon tänker jag nämligen gå till jobbet och sedan har jag ju hela helgen att se fram emot med besök och middagsbjudning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar