torsdag 29 december 2011

Trettio dagar - Dag 9

En dag i mitt liv (arbetsdag)
  • Går upp klockan sju
  • Ger katterna nytt vatten och fyller på deras matskål
  • Klär på mig, borstar håret och tänderna
  • Går till jobbet, börjar kvart i åtta
  • Hälsar på kollegor och barn
  • Dukar för frukost och hämtar matvagnen i köket
  • Äter frukost tillsammans med barnen klockan åtta
  • Har samling tillsammans med hela barngruppen
  • Är med barnen när de leker, målar eller spelar spel
  • Hjälper barnen på med ytterkläder klockan tio
  • Är ute en timma på gården, leker med barnen, gungar och massa annat
  • Hjälper barnen av med ytterkläderna, påminner om att tvätta händerna
  • Har samling tillsammans med halva barngruppen eller dukar för lunch
  • Äter lunch tillsammans med barnen halv tolv
  • Torkar bord, läser saga eller vilar tillsammans med de minsta barnen
  • Slutar klockan ett, går hem
  • Lägger mig för att sova efter snabbt toalettbesök
  • Sover två till fyra timmar
  • Sätter mig vid datorn; surfar eller bloggar
  • Läser tidningen
  • Tränar i en timma
  • Duschar
  • Sätter mig vid datorn igen; tittar på film och handarbetar
  • Lagar middag och äter den
  • Fortsätter mitt filmtittande och handarbetande
  • Chattar en stund med vänner i andra tidszoner
  • Gör mig iordning för natten, borstar tänderna
  • Ligger i sängen och läser i en halvtimma
  • Släcker lampan och somnar snart
(Eftersom mina lediga dagar i stort sett går ut på att sova, äta, träna och sitta vid datorn så struntade jag i att beskriva gårdagen eller en vanlig helgdag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar