torsdag 22 december 2011

En Grinch i min familj

Det är min sorgliga plikt att tala om för er alla att jag är släkt med självaste Grinchen och det är inte en avlägsen släkting heller, jag kan inte avsäga mig släktskapet eftersom han är min sysslings bryllings ingifta fasters son. Det är tyvärr så att det är min egen bror(!) som börjat bete sig som den lurvigt gröna julhataren och både jag och min syster är i något slags chocktillstånd sedan han meddelade att han och mamma minsann bestämt att nästa år köper vi inga julklappar till varandra.


Vadan detta undrar ni kanske nu och tro mig, det undrar vi också. Mamma påstår att det är en pengafråga men hon velade bort sig någonstans i resonemanget om att vi har pengar (och får jag anta råd att köpa till oss shjälva istället för att önska). Brorsan däremot har långt enklare anledningar till varför han gillar den här idén, han hatar helt enkelt att köpa julklappar (eller några slags presenter). Varför är det ingen som vet eller förstår med tanke på min och syrrans kärlek till julen och klapparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar