torsdag 1 december 2011

Nu ska den ut!

En längre tid nu har jag haft väldigt ont i en av mina visdomständer, smärtan har kommit och gått men nu har den blivit i stort sett konstant och jag fick till sist inse att det inte kommer gå längre. Eftersom jag fortfarande inte har en ordinarie tandläkare blev jag tvungen att ringa jourtandläkaren i Uddevalla och har fått en tid imorgon eftermiddag för att dra ut tanden. Lyckligtvis är min halsfluss på bättringsvägar så jag slipper åtminstone det dubbla obehaget även om jag hoppas att tandutdragningen kommer vara relativt smärtfri.

När jag drog ut en av mina visdomständer för ett par år sedan kände jag ingenting och det var inte enbart på grund av smärtlindringen jag fick utan även eftersom tanden satt en bit bakom tanden framför och det var bara att dra ut den efter att tandläkaren lirkat lite på den. Jag hoppas verkligen att det kommer gå lika lätt imorgon. Den här gången har jag dock garderat mig och svågern ska köra mig till Uddevalla så att jag slipper sitta på en buss först med tandvärk och sedan med ett stort hål i munnen.

Det enda jag egentligen oroar mig för nu är vad tandläkaren ska säga när han inser exakt hur stort det jävla hålet i tanden är, för att inte tala om att jag har ett exakt likadant hål i visdomstanden i nederkäken. Som ni förstår är mina visdomständer inte roliga och att dra ut dem är bara en lättnad även om de inte hade haft hål. Det gjorde vansinnigt ont när de var på väg upp och även om de sitter rätt bra där bak i munnen så är de ändå irriterande och tar upp alldeles för mycket plats. Det ska bli så skönt att få ut eländet.

3 kommentarer:

  1. Det är rätt! Bara ut med skiten! Helt meningslösa saker att ha i munnen! Hoppas det går bra för dig!

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=pX-bIr8dr6U
    ibland känns ord överflödiga. Grym låt, grym text!!!!

    SvaraRadera
  3. Åh, Martha är underbar, älskar hennes röst ända sedan jag hörde henne sjunga Set fire to the third bar, med Snow Patrol. Tack för tipset =D

    SvaraRadera