torsdag 8 december 2011

Ledig dag med mycket att göra

Nu är jag hemma efter en späckad dag fylld med läkarbesök, provtagning, klippning av håret och lite julshopping. Min läkare vill att jag ska göra en ny magnertröntgen i vår för att se om det blivit några ändringar sedan sist gång eftersom den röntgen jag gjorde i år visade på minst två nya lesioner i hjärnan. Om jag fått fler sådana kommer jag få ny bromsmedicin, antingen Gilenya som är ett piller som tas en gång om dagen, eller Tysabri som ges i dropp på sjukhus en gång i månaden. Båda är en klar förbättring mot min broms idag.

Jag ska även få börja med en ny medicin mot min fatigue och enligt läkaren har den gett väldigt goda resultat just mot trötthet så det ser jag fram emot. Annars var det ett rätt så rutinmässigt besök på neurologen, behövde inte ens göra en undersökning och det mest smärtsamma var ett blodprov som drog ut på tiden eftersom den stackars sköterskan inte kunde hitta någonstans att sticka mig. Mina ytliga vener är för tunna och de lite tjockare ligger så långt in att de inte kan ses genom huden och tar lite tid att hitta med fingrarna.

Efter läkarbesöket tog jag bussen in till stan och kom fram med en kvarts marginal till frissan där mitt hår blev några centimeter kortare och flera nyanser mörkare så nu är har jag mörkt brunt hår med kopparinslag och jag är sååå himla nöjd. Jag hann även köpa en sista julklapp till syrran så nu är jag färdig med mina presentinköp och kan luta mig tillbaka fram till julafton. Det har varit en väldigt bra dag där allting har fallit på plats och framtiden börjar kännas som att den äntligen har fallit på plats och kan inväntas i lugn och ro.

Just nu ska jag låta min superntresserade katt nosa mig i håret innan jag äter lite lunch och sedan vilar en stund. Efter det hade jag tänkt köra ett pass yoga trots att det egentligen är en av mina två violdagar från träningen idag. Men jag mår väldigt bra just idag och kan tänka mig att köra ett halvtimmes-pass innan jag placerar mig själv i viloläge resten av dagen. I kväll tänker jag till och med vara så fräck att jag struntar i att laga middag och istället värmer upp något jag har i frysen. Det är skönt med lediga dagar ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar