måndag 19 september 2011

Medarbetare och lärande

Kvällens föreläsning var riktigt bra och handlade om hur man som medarbetare och kollegor för en dialog tillsammans för att öka kvaliteten på den pedagogiska verksamheten. Det var väldigt intressant och lite lustigt för en hel del av det som sas har jag och mina kollegor hört tusen gånger förut från vår förra chef. Det verkar inte helt omöjligt att han har varit och lyssnat på samma föreläsare några gånger.

Resten av kvällen bjuder på vila och en bit choklad som jag sparat. Imorgon börjar jag inte förrän klockan tio men jag kommer anlända till en tom avdelning eftersom resten av kollegorna och barnen ska på teater på morgonen. Men resten av dagen kommer det väl som vanligt bli full rulle. Jag älskar mitt jobb men ibland undrar man vad fan man gett sig in på när man har femton trotsiga ungar runt benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar