söndag 18 september 2011

Regnet i nacken

Det är mörkt och kallt både inne och ute, regnet smattrar mot köksfönstret och jag är trött men vågar inte krypa ner i min varma sköna säng för jag är rädd att jag kommer somna. Imorgon börjar jag jobba redan klockan sex och om jag vill ha en chans att somna innan midnatt så kan jag inte sova en stund nu. Så jag får helt enkelt hålla mig själv vaken i ytterligare några timmar, hur tufft det än känns just nu.

Jag hoppas vädret blir bättre imorgon för jag ska ut i skogen med barnen då det är dags för ännu ett besök i vår Mulle-skog. Det är alltid lika härligt att komma ut i naturen även om vår skog inte riktigt går att jämföra med de dalsländska skogarna jag är van vid från min barndom. Det finns dock gränser för hur mycket natur och dåligt väder jag klarar av när regnet letar sig in under kragen och rinner nerför ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar