måndag 12 september 2011

Stormvarning

Det är snart dags att sova, med regnet smattrande mot rutorna och vinden som viner runt husknuten. Jag läste att den tropiska orkanen Katia som härjat över de brittiska öarna nu är på väg att dra in över Sveriges västkust och inlandet runt Vänern. Det betyder att jag bor mitt i dess framfartsled men enligt SMHI ska vi tydligen förskonas från de värsta vindarna även om de ändå kommer ligga på 24 mps och det tycker i alla fall jag låter mycket.

Nu får man väl bara hoppas att inget av barnen blåser bort imorgon när vi går ut även om vi har en del flugviktare som vi kanske måste knyta fast i trappräcket för säkerhets skull. Visserligen så tycker jag det är trevligt med hösten och lite regn har ju aldrig skadat någon, det kan faktiskt vara rätt kul, men de här starka vindarna är inget skoj; regnet piskar en i ansiktet, håret ser för jävligt ut och temperaturen sjunker med si så där tusen grader.

1 kommentar:

  1. Jag landade i blåsten... det var den läskigaste landningen ever!!! Men nu är jag hemma iaf =)

    SvaraRadera