tisdag 3 februari 2009

Cool nörd

Idag var en väldigt lång dag på jobbet. Började inte förrän halv tolv men sedan var jag kvar ända till strax före åtta eftersom vi hade föräldrastödsutbildning ikväll. Jag använde tiden till att planera och snacka skit med Emelie, men det var ungefär så rolig som den här kvällen varit. Det är inte skoj att vara kvar på jobbet så sent, utan något att göra och dessutom blir man helt slut. Borde väl egentligen äta något men jag har ingen energi till att ställa mig och laga något.

Imorgon är jag tidig så jag ska iväg och handla lite och köpa födelsedagspresent som jag ska ha med mig ner till Göteborg på lördag. Ser fram emot att komma iväg, bara komma bort från lägenheten och den här stan över en helg. På söndag ska det tydligen bli muffins och zombiespel också, vilket ju är en ovanlig men spännande blandning. Så i helgen blir det kompisar och skitsnack som gäller för hela slanten - också zombies då.

Nästa helg igen så verkar det bli utekväll. Brorsans jobbarkompis Kaj ska komma på besök så han följer med oss ut på lördag. Han är rätt skoj, på ett lite jobbigt irriterande sätt. Bland annat så försöker han flörta med mig för att se hur långt han kan gå innan jag säger åt honom att sluta. Fast jag får väl lov att tycka om honom lite, han tycker visst om mig för att jag inte bara tar hans skit utan säger ifrån och snackar tillbaka.

Dessutom har han ju lyckats producera en dotter som tycker jag är cool. Ja, ni läste rätt, det finns en sextonårig tjej där ute som tycker jag är cool. Det är ju nästan så jag blir lite stolt och visst känns det bra. Aldrig har väl någon sextonåring tyckt att jag är cool förut, särskilt inte när jag själv var sexton. Fast å andra sidan så är jag nog betydligt mycket coolare nu än vad jag var då. Men jag har alltid varit och kommer alltid att vara lite av en nörd, men en jävligt stolt nörd.

1 kommentar: