onsdag 4 februari 2009

Ett år idag

Idag när jag kom till jobbet och hängde av mig kläderna ute i hallen, hejade jag på en arnetskamrat som kom gående. Då slog det mig att idag är det ju onsdag och att vi kommit överens om att gå ut och ficka ikväll. Det är nu ett år sedan (ett år idag för min del) som vi blev anställda så det tänkte vi fira. Vi hade tänkt gå ut redan i mitten av januari men då hade jag halsfluss och en av de andra tjejerna var också sjuk då. Men ikväll blir det av.

Dessutom blir det lite av ett firande för oss fyra eftersom det även är ett år sedan som vi examinerades från Högskolan och blev färdiga lärare efter tre och ett halvt års slit. Det har varit helt fantastiskt att vi fyra blev anställda på samma förskola, jag trivs jättebra med de andra tre och särskilt med Anna som jag skrev mitt examensarbete med och som jag även jobbar närmast med eftersom våra avdelningar ligger vägg i vägg.

Det roliga är ju att även Helena och Sofie skrev sitt examensarbete tillsammans och jobbar vägg i vägg med varandra. Så kan det gå och man inser hur liten världen verkligen är. Har inte träffat så många andra som jag gick i skolan med, ett par stycken har jag sett på lite föreläsningar och liknande och bytt några ord, men har väldigt lite koll vad de gör allihopa. Man har ju så mycket med sitt eget.

För min del så har jag haft en helt underbar ettårsdag, och ett helt underbart år. Jag trivs så himla bra på mitt jobb och med mina kollegor, att jag inte skulle vilja vara någon annanstans. Idag pratade jag med "min" student från Högskolan (jo, jag är handledare åt en student, tänka sig det!) och var bara tvungen att ge beröm till mina kollegor. De är verkligen helt fantastiska att arbeta med och har varit ett enormt stöd för mig under mitt första år som lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar