onsdag 25 februari 2009

Stora vemodet rullar in

Så ruggigt trött! Jag kan knappt hålla mig vaken. Vet inte ens varför jag skriver här.. Jobbade över idag, kom hem för ungefär en halvtimma sedan. Hela dagen har varit kaotisk och jag har bara velat gå hem och lägga mig. Jag orkar verkligen inte såna här dagar, humöret är i bott och tålamodet är nästintill obefintligt - och visst verkar ungarna tusen gånger jobbigare de dagarna än alla andra dagar.

Det sorgliga är att det började redan imorse. Jag kom till jobbet glad och pigg, men sedan gick det snabbt utför. Den här veckan har ungarna inte lyssnat till ett ord jag sagt, faktum är att de vänder ryggen till och utstuderat ignorerar mig mesta tiden. Blir riktigt jävla förbannad, för att inte tala om lite ledsen, när de håller på så där. Hade god lust att bara skita i allt och gå hem, men sedan smyger sig det dåliga samvetet på.

Apropå samvetet, nu har det ordnat sig för imorgon med 5-åringarna och deras tekniktillfälle på skolan så jag slipper känna mig skyldig. Jag behöver inte vara på jobbet förrän vid halv tolv och sedan jobbar jag fram till runt åtta-tiden på kvällen. Hoppas imrogon är en bättre dag än idag, för jag tror inte jag orkar med en sån här verklig skitdag igen. Nu ska jag ta ett par Alvedon och sova tills huvudvärken och tröttheten släpper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar