fredag 6 februari 2009

Resor och snöbollar

Idag bär det iväg till Göteborg för att hälsa på hos Therése... Mm, ja, Therése. Den där jävla lilla fjongen över E är grymt irriterande när man ska skriva. Lyckas alltid glömma den och när vi var yngre så tyckte hon att det var hemskt viktigt att påpeka detta. Antagligen av den anledningen jag nu helt slutat kalla henne detta i skrift och istället använder det långt enklare Tez - om hon nu inte vill ha en fjong i det namnet också, bara för att jävlas!

Men som sagt, ska ner till Göteborg i helgen. Tez fyller ju år imorgon och det ska firas på diverse sätt och med diverse godsaker. Jag har hört rykten om tacos och muffins och godis. Blir ju sugen bara jag tänker på det. Dessutom så blir det antingen donken eller pizza när jag kommer ner nu ikväll, vilket ska bli gott. Börjar bli rejält hungrig nu, även om jag lyckats hålla mig mätt länge på dagens lunch på jobbet - potatisgratäng och kyckling, jättesmarrigt!.

Börjar bli lite småtrött. Trodde inte jag skulle behöva vila idag efter jobbet så jag satt uppe och pratade med MJ istället. Eftersom hon bor i Australien så har hon ju lite annan dygnsrytm än jag, det är sen kväll för henne när det är tidig eftermiddag för mig. Borde nog ha vilat i alla fall, känner nu att jag behöver sova en stund men vågar inte lägga mig för då lär jag väl inte vakna i tid för att komma iväg till tåget.

I värsta fall somnar jag väl på tåget och snarkar mig hela vägen ner till Göteborg. Pinsamt, men jag får i alla fall lite sömn. Jag misstänker att det var dagens snöbollskrig som tog ut mig. Sandra och Emelie, mina kära kollegor, började kasta snö på varandra och då var jag ju bara tvungen att ge mig in i fighten. Tre minuter senare var det fullt krig på gården med i alla fall hälften av ungarna inblandade.

Det var nog en av de roligaste utevistelserna denna veckan, och usch vad varm man blir! Men det var det värt för barnen hade verkligen jätteroligt. Det är klart, när fröknarna visar att de också kan vara med och leka och inte bara stå och vifta med fingret och säga "nej, så får man inte göra", då blir det skoj. Idag var det fritt fram, den enda regeln var att man inte fick kasta i ansiktet eller huvudet.

Barnen lyssnade men däremot tyckte de att det var helt okej att strö snö i ansiktet på mig när jag låtsades svimma och de stod runt mig och skratade så de tjöt. Dessutom är ju dragkedjan på min jacka lite trasig så den öppnar sig nerifrån ibland, så när vi kom in hade jag snö både innanför kragen och över hela magen. Men kall blev jag inte, inte så mycket som jag sprang runt och stojade som en annan fyra-åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar