lördag 28 februari 2009

Dagens inköp

Igår kom lönen så idag var det dags att handla. Men det blev inte så mycket inköp som jag trott, i alla fall inte matinköp. Hade redan en massa mat hemma i kylen och frysen. Däremot så var jag inne på GinaTricot med syrran, vilket jag inte skulle gjort. Följde med henne in för att hon skulle köpa nya linnen, kom ut själv med två linnen och en snygg topp som lämnar ena axeln bar. Brände 350 spänn på impuls.

Sedan var jag inne på Siba för att skaffa ett nytt antivirusprogram, efetrsom mitt Norton bara har 13 dagar kvar innan det går ut. Brorsan sa åt mig att kolla efter F-Secure men det hade de inte, så säljaren rekommenderade istället Trend Micro. Blev lite förvånad faktiskt, det var inte det dyraste programmet, det var istället Norton, och det tyckte säljaren var mycket sämre. Han måste nog ha varit sjuk och febrig idag.

Annars brukar ju säljare aldrig vilja att man köper det billigare alternativet. Fast på Siba är de faktiskt bra, oftast trevliga säljare som inte är alltför pushiga - fast det finns så klart undantag. Men inte som på Inkompetensens Högborg - mera känt som ElGiganten - där varenda säljare är värdelösa klåpare och alla andra anställda är imbecilla idioter som inte borde få vistas bland allmänheten.

Men dte är en historia för en annan dag, nu skulle ju detta inlägg handla om dagens inköp. Efter de impulsinköpta linnena och toppen, och det nya antivirusprogrammet, var det dags att shoppa ny kattlåda. Till sist hittade jag en till vettigt pris på Maxi, en utan kåpa. Mina katter skulle aldrig fixa en med kåpa. Chai skulle inte komma in, Bast inte komma ut för att Chai skulle sitta utanför, och Knasen vägra gå in alls.

Så det blev en likadan blå som den jag har nu, men jag har inte kommit mig för att ställa in den i badrummet. Gör det imorgon när jag ändå ska byta sand i den andra lådan. Ja, och så spännande var mitt liv. Efter kattlådan blev det en sväng till Willy's för att handla mat, men som sagt, jag hade det mesta hemma så det blev lite mat också några impulsköp i form av Pigall och Daim - är ju chokladoman!

Fast just nu så är jag inte alls sugen på choklad. Istället vill jag ha varm ocg god mat, som lasange! Älskar verkligen lasange. Imorgon ska det bli pasta och tonfisksås. Har inte ätit det sedan före jul och nu är jag riktigt sugen på en riktigt god middag, även om det blir middag för en. I vannliga fall tycker jag det är tråkigt att laga mat för en, men när det vankas tonfisksås så kan jag överleva en ensam middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar