måndag 2 mars 2009

Oljeinpackning

Nu sitter jag här med en handuk på huvudet och känner flottet rinna in genom skalpen och ut i resten av kroppen. Har gjort en oljeinpackning med olivolja och känner mig äckligt flottig. Men det behövdes lite omsorg för mitt stackars hår, har så fruktansvärt torrt och sprött hår, särskilt nu på vintern och mina hårtoppar har klyvit sig så det är rent bedrövligt. Hoppas det här hjälper lite i alla fall.

Måste se till att få en tid för klippning också, håret börjar bli lite väl långt. Men kort ska jag i alla fall inte klippa det, vad min syster än säger. Hon påstår att alla fröknar har kort hår och jag får väl hålla med henne om att det kan vara vettigt emellanåt att ha kort hår. Det blir ju en del kladd och spill när man jobbar med barn, och ibland är håret i vägen, men jag ser ut som en idiot i kort hår.

Passar nog bäst i långt hår, även om jag fått inse att jag aldrig kommer vara någon snygging vad jag än gör. Men bättre en osnygg brud, än en brud som ser ut som en lobotomerad idiot vars hår börjat växa ut. Dessutom är det så mycket mer jobb med kort hår, man måste klippa det oftare och det har jag varken tid eller ork med. Bättre att ha det långt och klippa det mera sällan, än att ha halvlångt konstigt hår.

Har ju lite självfall så när det inte är superkort är det lockigt och konstigt och sticker ut åt alla möjliga håll. Får nog leva med att inte ha fröken-hår då. Fast det gråter jag inte för, långt hår är mycket finare. Synd bara att jag nog kommer få klippa det kort när jag blir äldre. Vet inte vad det är, men tycker helt enkelt inte gamla människor passar i långt hår. Men än så länge så går det, tycker jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar