torsdag 12 mars 2009

Moto-, Meto-... Fucking James Bond

Nu ska Anne få lite receptbelagt knark, kan ni tänka er. Träffade min nya läkare idag och fick nått skumt preparat utskrivit som jag inte ens minns namnet på, men jag är helt säker på att det började med ett M och någonstans i mitten var det ett T. Jag frågade två gånger men glömde så klart bort namnet lika snabbt. Ville ju forska lite om det innan jag började ta det, fast det sa min läkare visserligen var rätt meningslöst.

Tydligen står det här preparatet inte ens med i FASS eftersom det är så få som får det utskrivit. Dessutom så är det superduper-knarkigt! Så väldigt knarkisgt och farligt (och antagligen högexplosivt och fullt med hemligheter från CIA), att det inte ens går att få det på elektronisk recept eller ens hämta ut på vilket apotekt som helst. Istället måste ett särskilt intyg skickas direkt från läkaren till apoteket och lämnas i pansarvagn.

Eller ja, kanske inte riktigt så allvarligt är det, men så som läkaren beskrev det kan man nästa tro det. Faktum är att jag var tvungen att välja ett apotek och det är numera det enda apoteket i hela Sverige varifrån jag får hämta ut de här medicinerna - om jag nu inte skulle be läkaren ändra detta till ett annat apotekt längre fram. Så nu väntar jag bara på att de ska ringa eller hur det nu går till med såna här superhemliga recept.

När jag beställer mina bromsmediciner så har jag ju elektronisk recept så det är bara att gå in på närmaste apotek, beställa det jag vill ha och sedan tala om till vilket apotek jag vill att de skickas. Sedan ringer de när de fått hem lådorna och jag kan hämta dem, oftaste två eller tre dagar efter att beställningen är gjord. Men icke sa Nicke, så går det inte att göra med den här nya spännande knarkiga medicinen. Värsta James Bond ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar