torsdag 26 mars 2009

Tankeverksamhet

Jag har funderat på om jag ska börja skriva mer ofta, kanske så snart en tanke dyker upp i skallen så ska jag skriva ner den här. Istället för att vänta på att jag kommer på något "viktigt" som jag vill skriva om. Fast det är klart, även när jag har för avsikt att bara skriva något kort så brukar det komma en massa ord som tvingar sig in genom tangentbordet genom sladden och upp på skärmen - eller genom pennan ner på pappret.

Fast det var längesedan jag skrev dagbok för hand, även om jag har mycket tankar som ligger och snurrar så har jag inte riktigt orken till att sitta med penna och papper och formulera mina tankar. Det här, att blogga, fungerar ju lika bra och är det något väldigt privat som jag inte vill att någon annan ska veta om så har jag ju i alla fall de tankarna inne i huvudet om de nu inte skulle bli nedpräntade på papper.

Det här får väl räknas som ett sådant där meningslöst inlägg som kom av att jag hade en fundering och bestämde mig för att skriva ner den, även om den inte var viktig. Men å andra sidan, allt som skrivs måste inte vara lösningen på världshungern eller en formel för botemedlet mot cancer. Ibland måste man få skriva lite meningslöst dravel också, det är ju så skönt att bara få motionera tankarna lite emellanåt.

1 kommentar:

  1. Då vet du hur det känns att åka med en biltjuv ;-)
    Skriva är så skönt tycker jag. Ibland blir det bara bla bla och ibland får man till det och får ur sig en massa skräp. Speciellt när jag började blogga då skrev jag mer djupare tankar om livet.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera