lördag 21 mars 2009

Flera funderingar om städning

Det bidde lite si och så med städningen ska jag erkänna. Kom väl ungefär halvvägs genom min lista innan telefonen ringde och det var Maalin som ville snacka en stund medan hon reste hem med bussen från jobbet. Efter det had jag verkligen varje avsikt att fortsätta med städningen men musten hade liksom gått ur mig - och dessutom var min blodsockernivå någonstans nere i tårna och jag mådde illa som fan.

Så det blev lite mat istället och efter det så hade det blivit mörkt och sedan fanns det liksom ingen energi kvar till så mycket mer. Dessutom så började jag titta lite på en serie jag följer medan jag åt och fastnade lite i den. Men, jag har inte varit helt handlingslös. Har hängt upp tre stycken tavlor och diskat ännu en maskin med disk, pratat med syrran i telefon, städat i skafferiet och tagit fram alla sopor som ska slängas.

Nu är det lite dammsugning kvar imorgon - i hallen och "kontoret" - och sedan ska jag skura golv. Dammning vete tusan om jag kommer bry mig om, det samlas inte så mycket damn. Men sofforna måste jag definitivt dammsuga av för där sover katterna. Sedan har jag fönstren kvar men det sparar jag till nästa helg, med förhoppningen att det fortfarande är lika fint väder om en vecka som det är denna helgen.

Och med de orden vill jag dela med mig av en skojig liten sång, och ja, jag är helt säker på att den går så här vad min kära kollega än tycker om innehållet. Den där Pippi Långstrump var nog inte den som spottade i glaset hon heller. Städa, städa, varje freda', också varje jul, det tycker jag är kul! Aldrig mörda på en lörda', för det verkar skumt, och det tycker jag är dumt! Ta det lugnt nu alla läsare, halva helgen är fortfarande kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar