måndag 30 mars 2009

En stunds lugn

Så var man då hemma igen efter ännu en avklarad dag på jobbet. Idag var jag i skogen med några av barnen och sedan gick vi till lekplatsen innan det var dags att gå tillbaka till förskolan. I skogen samlade vi material; stenar, pinnar, mossa och så vidare, till vår kommande bordsteater, och på lekplatsen gungade barnen och klättrade på klätterställningen en stund innan det var dags att gå tillbaka.

Hade som vanligt samling med fem-åringarna, vi sjöng sånger och sedan var det dags att äta lunch. Spaghetti och köttfärssås, vilket självklart var omåttligt populärt - vilket barn älskar inte spaghetti och köttfärssås liksom? Efter maten gick jag in på småbarnsavdelningen och var med under vilan innan det var dags för mig att gå hem vid ett-tiden - och nu sitter jag alltså här hemma igen och försöker slappna av.

Inte för att min dag på något sätt är över. Ska vara tillbaka på jobbet kvart i fem för att gå ut och äta en bit med några kollegor innan vi ska iväg på AT-möte vid sex-tiden. Sedan blir det två timmar av att komma i FAS igen (i alla fall tror jag det var FAS vi skulle arbeta med) och sedan tänker jag åka hem och inte göra ett dugg mer på hela långa kvällen - ja, förutom att ta en snabbis in i duschen och tvätta håret.

Funderar på om jag ska ta en tablett till, för jag börjar känna mig lite slö och som att jag kan somna när som helst. Fast samtidigt så vet jag inte om jag vågar, vet ju inte hur det kommer påverka min nattsömn och dessutom så har jag fått ordinerad dos en tablett om dagen på morgonen. Dilemma, dilemma. Jag får väl helt enkelt vila en stund nu men försöka låta bli att somna, och sedan gå och lägga mig tidigt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar