fredag 27 mars 2009

Inkomstdeklaration

Så var det dags igen! Jag pratar så klart om att deklarera, om någon nu inte förstod det redan när de läste titeln på detta inlägg. Det inplastade gula pappersarket låg så snällt och väntade på mig innanför dörren när jag kom hem så nu ska jag bara kolla så att allting stämmer och sedan ska jag deklarera elektroniskt i år så att pengarna ramlar in på kontot före midsommar i år - alltid bra med extra pengar.

Förra året så deklarerade jag inte eftersom jag tjänat för lite året innan, och året innan det så hade jag med uppgifter om såld bostadsrätt så då var jag tvungen att deklarera på det gula pappret, men i år ska det bli andra bullar. I år kommer jag dessutom få lite pengar tillbaka vilket ju alltid är en fördel. Nästan 3200 kronor ska det bli, vilket faktiskt är en hel del för mig - om än inte så mycket som mamma ska få, den grisen!

2 kommentarer:

  1. Ja, just det nu är det dags för det igen.Hade precis glömt bort det eftersom jag inget kuvert fått än. Kul att få pengar tillbaka, det vill jag också ha :-)
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Go'kväll
    Jo, det var skönt at kuvertet äntligen kom, alla andra jag känner har redan fått det men jag brukar vara sist ut verkar det som. Hoppas du får ditt snart också, alltid skönt att få det avklarat.
    Ha det //Anne

    SvaraRadera