torsdag 19 mars 2009

God morgon, god morgon

Så satt man då här igen, byxlös men inte rådlös... Eller ja, det beror väl på hur man ser det. Byxlös är jag definitivt, rådlös kanske jag är men jag vet i alla fall vart jag är på väg. Just för tillfället är jag på väg till jobbet, sitter bara här en stund och förbereder mig mentalt för ännu en dag i förskolans värld. Sedan ska jag ta på mig mina byxor, borsta mitt hår, kliva i mina kängor och vandra iväg till mitt jobb.

Väl där ska jag hämta upp ett gäng femåringar och raskt dra vidare till skolan där de ska få lära sig och exprimentera med teknik. Sitter här och kör mantrat "ta med kameran, ta med kameran" så att jag inte ska glömma den. Annars är jag rent fenomenal på att alltid glömma den där förbaskade kameran. Häromdagen fick jag faktiskt med den när jag var på gymnastik med femåringarna så jag kanske lär mig.

Nu ska jag bläddra lite i min morgontidning, dricka min apelsin- och ananasjuice, sucka över det faktum att jag inte ätit någon frukost - mestadels efetrsom jag mår så väldigt illa av att äta direkt när jag kliver upp - och sedan är det dags att göra sig iordning och vandra iväg i solskenet. Det härliga vårvädret håller i sig, himlen är knallblå och solen lyser så vackert. Snart är det dags att byta kängorna mot vanliga skor.

2 kommentarer:

  1. vad gör du utan byxor? Har du nått bra tips att dela med dej fröken?

    SvaraRadera
  2. Tips om byxor? Nej, det kan jag inte påstå att jag har. Möjligen att knyta fast byxbenen i en lång pinne och använda som segel när man ger sig ut på de sju haven tillsammans med 20 pygmépirater

    ... och vad jag gör utan byxor.? Tja, de hade väl helt enkelt inte kommit på än. Ju mindre tid jag slipper ha jeans och strumpor på mig desto bättre. Mysbrallor all the way!

    SvaraRadera