torsdag 26 mars 2009

Kalla mig dåre, vad kallar man dig?

Nu har jag så där sjukt mycket energi igen, så där så att jag vill skura badrummet och köket och putsa alla fönster tills de är så skinande rena att små fåglar flyger in i dem. Fast sedan inser jag att badrummet och köket redan är skinande rena och att det är strax efter tio på kvällen och jag har nog ingen lust att putsa fönster i mörkret. Men något måste göras för att få utlopp för all energi så jag skriver här en stund.

Det är väl inte direkt det bästa sättet att få utlopp för sin överskottsenergi, att sitta på arslet vid datorn, men det distraherar mig i alla fall från den där överväldigande längtan efter att börja städa. Tänker även få mig lite extra distraktion genom att kolla på en film innan jag går och lägger mig och hoppas det hjälper. Imorgon börjar jag inte förrän vid nio-tiden och jobbar till fem på eftermiddagen.

Kanske kan jag gå lite tidigare, beroende på hur det ser ut med hur många barn vi har kvar. Men fem-bussen ska jag i alla fall försöka komma med för jag ska ju in till Apoteket i stan och hämta mina mediciner. På lördag tänker jag "slösa" pengar på mat, ska storhandla med brorsan, och sedan på kvällen blir det biljard. Ska ta min nya medicin på lördag morgon och se hur det fungerar. Hoppas på det bästa!

Om jag är så här sjukligt energisk nu, tänk då hur jag kommer bli när jag fått några trevliga tabletter i kroppen. Nästan så jag knappt vågar tänka på det. Jag hoppas att medicinerna tar bort känslan av att vara utmattad. Det är precis som att jag har all den här energin, men ingen energi till att få utlopp för den. Det där lät virrigt men så är det, jag har energi, jag har bara ingen energi till att ha energi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar