söndag 22 mars 2009

Men... vart tog solen vägen?

Jag vaknade glad i hågen och fast besluten att städa färdigt, samt avnjuta resten av denna underbart soliga och härliga söndag tillsammans med min syster. Trodde jag, ja. Redan när jag vänder mig om i sängen och kikar bort mot fönstret börjar jag ana oråd. Med försiktiga steg smög jag närmare fönstret och drog upp persiennen... och mina farhågor besannades! Det är grått och trist där utanför fönstret.

Fast trots det så måste jag säga att jag ändå har relativt mycket energi idag också, helt klart tillräckligt för att dammsuga det sista och skura av golven - och sedan umgås med min syster resten av dagen. Vi ska ut och promenera och sedan kyckling i senapssås med hasselbackpotatis, och efter det ska vi spela Backpacker. Syrran har det som brädspel men jag har aldrig spelat det annat än på datorn så det här ska bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar