tisdag 3 mars 2009

Dagen efter och dagen efter den

Det här är helknäppt, men idag så är mitt hår verkligen snustorrt. Trots att jag gjorde en oljeinpackning igår. Det måste ha varit riktigt torrt innan om det sög åt sig oljan så här bra. I helgen ska kag göra en inpackning på topparna och det översta lagret hår, så kanske det blir bättre sen. Men nu ska jag sluta skriva om mitt hår, det är det säkert ingen som är intresserad av. Inte ens jag är särskilt intresserad.

Just nu sitter jag här och viftar med tårna och väntar på att det ska bli dags att gå till jobbet. Börjar sent idag och sen har har ett utvecklingssamtal med en förälder sent i eftermiddag. Dessutom ska jag ha lite handledning med 'min' VFU-student från högskolan idag. Imorgon slutar jag tidigt så får ta hem allt material jag behöver för att greja med barnens portfoliopärmar.

Jag sitter hellre hemma och gör sånt arbete, känns inte som att man riktigt kan slappna av på jobbet. Då är det mycket skönare att kunna sitta i lugn och ro utan att det helt plötsligt dyker upp vuxna eller barn och stör medan man grejar. Har tre samtal (och pärmar) kvar nu, om man inte räknar med de två samtal jag ska ha denna veckan, idag och imorgon. Men deras pärmar har jag redan ställt iordning.

Ett av samtalen jag ska ha om två veckor, tänkte jag förbereda lite för genom att kolla vad det fanns för bilder på barnet. Hittade två bilder totalt. Men jag tror nog att mina kollegor och jag kan ursäktas med att han är sällan där och när han väl är där så sitter han inte stilla länge nog för att man ska kunna ta ett kort på honom där allting inte är suddigt för att han springer omkring med kompisarna.

Eftersom jag gick hem tidigt igår så bad jag kollegorna tänka på att ta lite bilder på honom under eftermiddagen då han är på förskolan, och idag jobbar jag på eftermiddagen så ska ta lite bilder jag också. Förhoppningsvis kan jag få ihop lite material till pärmen och det andra materialet har jag redan gjort iordning, IUP (Individuell UtvecklingsPlan) och TRAS (Tidig Registrering Av Språkutveckling, tror jag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar