fredag 20 mars 2009

Morgonsol har bomullsvadd i mun

Usch vad jobbigt! Jag mår inget vidare idag alltså, ont i huvudet och nacken, ont i halsen, hosta och bomull i mun och öron. Det enda som fattas nu är feber men den lär väl komma. Men, ingen feber betyder att jag fortfarande ska gå till jobbet. Jag jobbar till halv fem idag så efter halv fyra är jag ensam med barnen, så kan ju inte direkt gå hem tidigare heller - och gå måste jag för jag har ett sånt där utvecklingssamtal idag.

Nu börjar de betas av rejält, de här eländiga samtalen. Efter dagens samtal har jag ett enda samtal kvar nästa vecka och just det barnet ligger ändå så långt framme att det inte är så mycket som behöver diskuteras. Dagens samtal är väl inte lika positivt men föräldrarna är som jag uppfattat det rätt så lätta att ha att göra med. Dessutom så behöver man ju inte säga "ditt barn är Antikrist". Man kan formulera sig bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar