tisdag 19 april 2011

Datorproblem

När jag sitter här som bäst och rensar bland låtarna i Windows Media Player, lägger min trådlösa lasermus helt plötsligt av, den slutar bara fungera. Efter lite irriterat manglande från min sida, byte av batterier och försök med en ny USB-port, gav jag så småningom upp och övergick till att stta en stund med laptopen. Tyvärr så är den inte avsedd för att sitta någon längre stund med så jag började rätt snart få jävligt ont i ryggen.

Nu är jag i ala fall tillbaka på den stationära datorn eftersom jag hittade mini-musen som jag köpte till laptopen och sedan helt glömt bort att jag hade. Eftersom det inte fungerade att sätta i en vanlig mus med sladd så hade jag inga höga förhoppningar om mini-musen, men den fungerar, möjligen eftersom den är kopplad till datorn med en USB-kabel istället för en vanlig sladd. Men jag gissar mest, bara så att ni vet.

Om mini-musen inte lyckas göra lasermusen avundsjuk med sin söta smidighet, så får det bli att köpa en ny mus. För hur söt den lilla saken än är, så är den inte direkt bekväm att använda och jag sitter alldeles för mycket vid datorn för att använda mig av en tillfällig lösning i mer än ett par dagar. Lyckligtvis så fungerar ju tangentbordet i alla fall, så jag tror inte problemt ligger i stickan som kontaktar datorn med mus och tangentbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar