torsdag 28 april 2011

Vill ha, vill ha, vill ha!

Jag har äntligen lyckats leva två månader utan att nalla på mina sparpengar. Ja, faktum är att jag lyckats leva två månader då jag faktiskt kunnat spara undan en slant och nu känns det som att de pengarna brinner i fickan på mig. Det finns två saker jag vill göra, den första är en resa till USA och den andra är att skaffa en Samsung Galaxy S2 när den kommer ut på marknaden. Den är som en iPhone, fast BÄTTRE!


Visserligen skulle jag kunna skaffa ett andra abonnemang som jag sätter över på den gamla telefonen, och för över mitt nuvarande nummer till den nya telefonen, men bindningstiden går inte ut förrän om nästan ett år och jag är lite i valet och kvalet om jag (igen) ska ligga och betala två abonnemang bara för att jag vill ha en ny telefon. Jag känner mig faktiskt lite som en dålig människa som bara vill ha och vill ha.

Då kanske en resa till USA faktiskt är bättre, antingen blir det ett par veckor hos Lou i New York när jag har semester i juli, eller så åker vi till Kris i Arizona för ett par veckor av svala kakelgolv och stekheta dagar vid poolen. För de av er som inte redan har vänner och bekanta i andra länder, skaffa några! Sedan åker ni hem till dem och utnyttjar dem skamlöst i ett par veckor så att ni slipper betala för hotellrum.

Om jag åker, vilket jag verkligen, verkligen vill bara för att komma bort från eländet som kallas mitt liv ett tag, så kan jag ju faktiskt skaffa telefonen också. Det är det som är det fina med abonnemang med bindningstid, man betalar av under en viss tid. Jag är väldigt duktig på att ta saker på krita, hälften av mina räkningar på en månad är avbetalningar som jag sakta men säkert betar av.

En del brukar säga att de aldrig skulle ta något på avbetalning, tänk på räntan! Tänk på att bara köpa saker när man har pengar. Tänk på de små barnen i Afrika! Själv gillar jag avbetalning, jag antar av samma anledning som min syster gillar 2-för-1, få alla vackra saker nu och betala senare. Hur kan man inte älska det? Så jag tycker faktiskt att det är helt okej att köpa på avbetalning, bara jag får mina vackra saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar