lördag 30 april 2011

Det blev lite svettigt idag

Idag blev det tjugo minuter Zumba på den lättaste nivån vilket var en aningen för lätt, men samtidigt så tror jag nog att mellannivån är lite för svår för en nybörjare så jag tänker fortsätta på den lätta nivån i alla fall ett tag till. Jag fick upp pulsen och blev lite svettig så på det stora hela var det ett helt okej träningspass, och så småningom så hoppas jag att det även kommer hjälpa mig med konditionen som blivit sämre det sista halvåret.

Egentligen finns det bara två fel med Zumba, det första är bandet till Wii-kontrollen som man ska ha runt midjan. Kontrollen känner av ens rörelser så att man vet att man gör rätt, men tyvärr så åker bandet upp hela tiden och det blir ett irritationsmoment. Det andra problemet jag har är att jag är totalt värdelös på att hålla takten och vissa rörelser är svåra att hänga med i, men jag hoppas att med övning så får jag det rätt.

Resten av dagen kommer bjuda på en hel del slappande, nu när jag är färdigtränad och nyduschad. Jag har redan hängt ut en omgång ren tvätt på balkongen och tänkte köra igång diskmaskinen. Efter det har jag det svåra valet om jag ska äta först och sedan vila (fy fan vad trött jag blev efter träningspasset) eller om jag ska vila först och sedan äta. En uppdatering (kanske) följer angående detta spännande val.

1 kommentar:

  1. Trevligt att du oxå skaffat Zumba =) fast jag kan inte göra nått med mitt Wii just nu =/ har en dvd film som sitter fast i den... nån IDIOT sa att jag kunde köra film där i och nu sitter den fast =/ har försökt med ALLT men den vill fan inte komma ut, Magnus ska skicka special skruvmejslar så att jag kan få ut den genom att öppna konsollen men det kan ju ta sin tid...

    SvaraRadera