måndag 4 april 2011

Förbannad på TV-Shop

Alltför sällan känner jag att jag skriver inlägg som är uttryckligen förbannade, trots namnet på min blogg. Därför tyckte jag att det passade bra att idag tala om hur jävla förbannad jag blev när jag råkade se en reklam på TV-Shop och det började koka i mig. Det var någon slags dammsugare de försökte sälja, en sån där som suger upp allt i dess väg, soppa, corn flakes eller husdjur i storleken Small, en super-dammsugare.

Men det var inte på grund av dammsugaren jag blev arg, utan på den demonstration de hade för att bevisa hur överlägsen dammsugaren är mot alla andra städredskap. Det hela gick ut på att det på två bänkskivor spillts ut diverse saker, så som ägg, mjölk och flingor, kaffepulver och ketchup. Demonstratören sög upp allt med sin dammsugare medan hans blåsta sidekick smetade runt ägg och ketchup med en disktrasa i var hand.

Det var detta jag blev förbannad för, det handfallna sätt på vilket medhjälparen alltid beter sig som en idiot, särskilt när det gäller städgrejer och köksprylar. Då slafsar de runt och ställer till en ännu värre röra, eller så massakerar de grönsaker till ogenkännlighet, alltid med en massa förvånade och/eller desperata utrop när det visar sig att fönstren inte blev rena av att skvätta liten vatten på dem och gnugga med en trasa.

Detta brukar då pågå medan demonstratören av den nya, fantastiska produkten står bredvid, fäller dryga kommentarer om medhjälparens misslyckanden och avslutar det hela med ett; "Färdig! Åh, jaha, är du inte klar än?" Hade jag varit medhjälpare i ett sådant där program och faktiskt så korkad som de låtsas vara, hade jag tagit den där nya kökskniven och testat exakt hur bra den är på att filea dryga gubbjävlar i kockrock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar