tisdag 19 april 2011

Sista mötet idag

Jag är lätt illamående just nu för jag vet att i eftermiddag kommer domen. För att lugna mig sitter jag här och läser kopian på den arbetsförmågebedömning som gjorts och känner mig ändå till viss del lugnad av detta. Företagsläkaren har skrivit en riktigt bra sammanställning av det som sagts under mina fyra möten på Hälsan. Jag hoppas bara att det kommer tillåtas väga tungt i Försäkringskassans bedömning.

Från Hälsans utlåtande;
"Största funtions- och aktivitetshindret är MS-fatigue. Hur svår sådan trötthet är står inte i relation till energiförbrukning. Det finns inget tydligt samband mellan specifika psykiska och/eller fysiska faktorer och graden av fatigue. Nedsättning av arbetsfärmåga gäller alltså även arbeten som är fysiskt, psykiskt och kognitivt lättare. Fatigue är mer frekvent och mer intensiv än vanlig trötthet. Återhämtning tar längre tid. Fatigue påverkar livkvalitet och förmåga att utföra aktiviteter i dagliga livet."

1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen dom gör en bra bedömning! Usch!! Förstår att det måste vara jättenervöst!

    SvaraRadera