lördag 28 maj 2011

Fler upprepningar i listform

Det var så roligt igår att jämföra mina svar på en lista jag fyllde i för två år sedan, och svar jag fyllde i nu. Så jag var bara tvungen att leta upp ännu en lista med frågor att besvara, även den här ifylld första gången för två år sedan.

1. Hur gammal är du om fem år?
Då: 32
Nu: 34

2.Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Då: Kollegorna och barnen på jobbet
Nu: Mina katter

3. Hur lång är du?
Då: 168,5cm
Nu: Samma som ovan

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Då: Twilight på DVD, X-Men Origins på bio
Nu: The Cowboys med John Wayne

5. Vem ringde du senast?
Då: Mamma
Nu: Gerd på edpeditionen

6. Vem ringde dig senast?
Då: Telefonförsäljare
Nu: Brorsans tjej från brorsans mobil, jag pratade med båda två

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Då: "Hej :) hoppas att du har en trevlig nationaldag. Du har väl inte glömt att jag kommer till dig vid midsommar? Kram"
Nu: "Vi får bestämma en tid på söndag istället. Blir på förmiddagen tror jag. God natt."

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Då: Skicka SMS
Nu: Samma som ovan

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Då: De var gifta, men min pappa är inte längre i livet
Nu: Samma som ovan

10. När såg du senast din mamma?
Då: På Mors Dag
Nu: För några veckor sedan, men pratade med henne i telefon häromdagen

11. Vilken ögonfärg har du?
Då: Blå-grå melerade
Nu: Samma som ovan

12. När vaknade du i dag?
Då: 7.05 (klockan står på 7.15 men den går 10 minuter fel)
Nu: 8.45

13. Vilken är din favoritjulsång?
Då: Santa Claus is Coming to Town
Nu: Samma som ovan

14. Vilken är din favoritplats?
Då: Min lägenhet eller en klippa ute vid kusten
Nu: Mammas trädgård

15. Vilken plats föredrar du minst?
Då: Sjukhuset
Nu: Samma som ovan

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Då: Förhoppningsvis här i stan, jobbande på en förskola, kanske med familj och barn
Nu: Samma som ovan

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Då: Sprutmannen - han bodde under min säng och tänkte sticka mig med nålar genom madrassen
Nu: Samma som ovan

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Då: Skrattade igår på vårt planeringsmöte
Nu: Ett YouTube klipp >Länk<

19. Hur stor är din säng?
Då: 180cm
Nu: Samma som ovan

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Då: Stationär
Nu: Båda

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Då: Utan, oftast
Nu: Samma som ovan

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Då: Två + två
Nu: En som jag använder, tre som katterna sover på

23. Hur många landskap har du bott i?
Då: Två
Nu: Samma som ovan

24. Vilka städer har du bott i?
Då: Städer...? Har bott i Trollhättan, Brålanda, Dals Rostock, Mellerud, Vänersborg och Trollhättan igen
Nu: Samma som ovan

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Då: Barfota
Nu: Samma som ovan

26. Är du social?
Då: Ja, men inte alltid
Nu: När jag orkar

27. Vilken är din favoritglass?
Då: Pecan eller chocklad
Nu: Choklad

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Då: Jordgubbar och grädde
Nu: Schwarzwaldtårta

29. Tycker du om kinamat?
Då: Älskar
Nu: Samma som ovan

30. Tycker du om kaffe?
Då: Nej
Nu: Samma som ovan

31. Vad dricker du till frukost?
Då: Vatten oftast, men helst juice
Nu: Samma som ovan

32. Sover du på någon särskild sida?
Då: Somnar på höger sida men sover på mage
Nu: Samma som ovan

33. Kan du spela poker?
Då: Nej
Nu: Ja, jag kan reglerna i alla fall

34. Tycker du om att mysa/kela?
Då: Ja, oftast men ibland är jag inte på humör
Nu: Helst inte

35. Är du en beroendemänniska?
Då: Lite, kanske
Nu: Jag har mina laster helt klart

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Då: Nej
Nu: Samma som ovan

37. Vill du ha barn?
Då: Någon gång, ja
Nu: Samma som ovan

38. Kan du några andra språk än svenska?
Då: Engelska
Nu: Samma som ovan, samt lite ord på arabiska, albanska och bosniska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Då: Nej, men jumbolans med min mamma
Nu: Samma som ovan

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Då: Havet
Nu: Samma som ovan

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Då: Kläder och skor
Nu: Samma som ovan

42. Äger du dyrbara smycken?
Då: Dyrbara vet jag inte, men har ett pärlhalsband jag fått av min mormor
Nu: Om jag kan hitta skrinet med pärlhalsbandet i så har jag i alla fall det

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Då: Kollar nästan aldrig på TV
Nu: Kollar aldrig på TV

44. Kan du rulla med tungan?
Då: Ja, men det är svårt
Nu: Ja

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Då: Min lillebror är hysteriskt rolig, en riktig historieberättare
Nu: Samma som ovan

46. Sover du med gosedjur?
Då: Ja, men det är inte mitt, det är kattens "snuttefilt"
Nu: Samma som ovan

47. Vad har du för ringsignal?
Då: En som redan fanns i mobilen
Nu: Samma som ovan

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Då: Ja, en jättesöt blå klänning, ett par koftor och en liten mössa
Nu: Samma som ovan

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Då: Musunderlägget (födelsedagspresent från syrran och svågern)
Nu: En påse Pågens kanelgifflar

50. Flirtar du mycket?
Då: En del, det beror lite på situationen
Nu: Ja

51. Kan du byta olja på bilen?
Då: Nej, men jag har ingen bil
Nu: Samma som ovan

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Då: Nej, har inget körkort
Nu: Samma som ovan

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Då: Jag läser mest om böcker, men senaste jag läste ny var nog... Fearless Fourteen av Janet Evanovich
Nu: Håller på och läser Towers of Midnight av Robert Jordan och Brandon Sanderson

54. Läser du dagstidningen?
Då: Jag läser insändarna och serierna, bläddrar genom resten
Nu: Samma som ovan

55. Prenumerera du på någon veckotidning?
Då: Nej
Nu: Nej

56. Dansar du i bilen?
Då: Nej
Nu: Samma som ovan

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Då: Lyssnar sällan på radio, annat än på jobbet, så antagligen Lugna Favoriter
Nu: Lyssnade på Bandit Rock i bilen med syrran för ett par veckor sedan

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Då: En påminnelse till mig själv, ett ord "Nominations"
Nu: Vilken tid bussen in till stan skulle avgå från busshållsplatsen

59. När var du i kyrkan senast?
Då: För två (?) år sedan när Therese och Christian gifte sig
Nu: Ingen aning

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Då: Sven Torstensson, mattelärare och Robert Andersson, SO-lärare
Nu: Samma som ovan

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Då: Har aldrig campat i tält
Nu: Samma som ovan

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Då: Allting man gör för andra är speciellt, just idag frågade Anna mig hur jag mådde och vi pratade en stund
Nu: Min syster tillbringade en hel dag med mig förra helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar