söndag 1 maj 2011

Solen går upp och ner

Minns någon den där gubben på STV som skulle sätta upp en lapp på en anslagstavla, tavlan för full men när han nös blåste alla lappar iväg och han kunde sätta upp sin lapp? Rätta mig om jag har fel, men visst brukade de visa den där gubben precis innan de meddelade tider för soluppgång och solnedgång. Jag försökte hitta en bild att ha med här på bloggen men gav upp och bestämde mig istället för att bara skriva det här inlägget.

Klockan är nu strax efter sju på kvällen och ta mig tusan om solen inte har gått ner helt och hållet än. Himlen utanför mitt köksfönster är fortfarande blå även om den börjar mörkna nu, och det känns inte helt okej att gå och lägga sig redan nu. Men nöden har ingen lag när man ska vara på jobbet redan klockan sex imorgon bitti. Om jag hittat den där lilla gubben kanske jag hade vetat när solen går ner och det blir mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar